logo-trans2

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Το menu των μικρών ξενοδοχείων, πρέπει να ακολουθεί το συνολικό concept του ξενοδοχείου. Με δεδομένο ότι το ξενοδοχείο σας έχει παραδοσιακό ύφος, και το φαγητό που προσφέρετε (σνακ, ή πρωινό, ή γεύμα ή δείπνο) πρέπει επίσης να αποτελείται από παραδοσιακά πιάτα της περιοχής. Ασφαλώς κάτι τέτοιο θα δημιουργούσε υψηλό κόστος. Για το λόγο αυτό πρέπει να συνεργαστείτε με τον chef μας, για να δημιουργήσει συνταγές ελεγχόμενου κόστους, εύκολες στην παρασκευή τους, νόστιμες, αξιοπρεπείς και το κυριότερο παραδοσιακές.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ Όχι, η προθεσμία για την υπαγωγή στον νόμο για την τακτοποίηση αυθαίρετων και ημιυπαίθριων χώρων έληξε 31 Μαίου 2013. Εντός των επόμενων ημερών το ΥΠΕΚΑ ολοκληρώνει την επεξεργασία των προτάσεων για το νέο νομοσχέδιο αντιμετώπισης των αυθαιρέτων.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ Καλό θα είναι να μάθετε που πηγαίνουν οι πελάτες σας όταν βγαίνουν τα βράδια από το ξενοδοχείο. Έτσι θα εντοπίσετε τους πραγματικούς ανταγωνιστές σας. Στη συνέχεια πρέπει να διαμορφώσετε ένα προϊόν περισσότερο ελκυστικό από τα ανταγωνιστικά και υπάρχουν πολλοί τρόποι για να το επικοινωνήσετε στους πελάτες σας, ώστε να επικρατήσετε σ’ αυτήν την αγορά.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ Ακόμα και τον μικρό σας κήπο, μπορείτε να τον αξιοποιήσετε και παραγωγικά. Ξεκινώντας από την περιοχή που είστε, θα επιλέξετε κάποια οπωροφόρα, τα οποία μπορούν αν ενταχθούν στο υπάρχοντα κήπο, διακριτικά και να παράγουν καρπό από τον οποίο μπορείτε να παράγετε μαρμελάδες, λικέρ κλπ. Εάν υπάρχει χώρος, δημιουργήστε ένα μονοπάτι ανάμεσα στα οπωροφόρα, έτσι ώστε ο επισκέπτης να μπορεί να μπει μέσα στον οπωρώνα και να έχει την εμπειρία του αρώματος και της γεύσης των καρπών. Τότε, θα έχετε δημιουργήσει κάτι εξαιρετικό για τον ξενώνα σας. Το ίδιο μπορεί να γίνει και με έναν μικρό λαχανόκηπο. Δεν χρειάζεται να παράγετε μεγάλες ποσότητες, αλλά να μπορεί ο επισκέπτης να έχει πρόσβαση σε αυτόν και να συμμετέχει στις απλές εργασίες όπως τη συλλογή των λαχανικών.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ Σε λίγο χρόνο και χωρίς να ενοχληθεί η λειτουργία του ξενοδοχείου σας, η διακοσμήτρια με την οποία συνεργαζόμαστε μπορεί να κάνει εντυπωσιακή ζωγραφική ανακαίνιση σε ταβάνια, πατώματα και τοίχους, είτε μέσα, είτε και στους εξωτερικούς χώρους του ξενοδοχείου σας.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ Θα μπορούσαμε να πούμε ότι ένα ξενοδοχείο για να αντιμετωπίσει τις non show arrivals μπορεί να κάνει ένα overbooking έως 3%. Όμως πρέπει να έχει ετοιμάσει τον τρόπο διαχείρισης των αφίξεων που δεν θα βρουν διαθέσιμο δωμάτιο και υπάρχουν πολλές μέθοδοι γι αυτό. Επίσης το θέμα της εξασφάλισης πληρότητας 100% σε περιόδους υψηλής ζήτησης, εξαρτάται και από άλλους παράγοντες, διότι οι ημερομηνίες αφιξαναχωρήσεων δημιουργούν κενά στο πλάνο κρατήσεων, ανεξάρτητα από την πληρότητα του software που χρησιμοποιείται. Η διαχείριση των κρατήσεων ειδικά σε περιόδους υψηλής ζήτησης απαιτεί ειδικό σχεδιασμό.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ Δίνεται ιδιαίτερο βάρος στους οργανωμένους χώρους υποδοχής τουριστικών δραστηριοτήτων, ακόμα και σε προστατευόμενες περιοχές Natura, προώθηση των εναλλακτικών μορφών τουρισμού και αύξηση της αρτιότητας από 15 στα 20 στρέμματα στις εκτός σχεδίου αναπτυγμένες αλλά και αναπτυσσόμενες περιοχές. Επίσης στα νησιά με επιφάνεια μεγαλύτερη των 70 τετρ.χλμ. επιτρέπεται η χωροθέτηση οργανωμένων υποδοχέων με ανώτατο μικτό συντελεστή δόμησης 0,05. Ο περιορισμός αυτός δεν ισχύει για Κρήτη, Ρόδο, Εύβοια, Κέρκυρα. Για έκταση από 300 – 2.000 στρέμματα τα ο ΑΜΣΔ ορίζεται 0,05.Για έκταση από 2.000- 4.000 ο ΑΜΣΔ είναι 0,03 ενώ για το υπόλοιπο της έκτασης ο ΑΜΣΔ είναι 0,01.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ Φιλοσοφία μας είναι ότι το καλό μπορεί να γίνει καλύτερο. Η PHD δεν είναι ανταγωνιστική με τον γενικό διευθυντή και τα στελέχη του ξενοδοχείου. Αντίθετα θα επιδιώξει τη συνεργασία μαζί τους με στόχο την βέλτιστη λειτουργία της επιχείρησης. Με λίγα λόγια, η PHD μπορεί να σας αυξήσει το οικονομικό σας αποτέλεσμα.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ Ξενοδοχειακή επιχείρηση που παρέχει δωρεάν δωμάτια και υπηρεσίες σε πελάτες της, έχει υποχρέωση καταβολής ΦΠΑ στην κανονική τους αξία, σύμφωνα με το 1001675/1140/247/Β0014/16-5-2006, για τις πράξεις αυτές πρέπει να εκδίδεται απόδειξη αυτοπαράδοσης ή άλλο στοιχείο αξίας, εφόσον κατά την έκδοσή του αναγράφεται η ένδειξη «απόδειξη αυτοπαράδοσης», βάσει του αρ. 8 παρ. 12 του ΚΦΑΣ.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ Το θέμα στο οποίο αναφέρεστε είναι λίγο διαφορετικό από τον τρόπο που το θέσατε. Το ζητούμενο δεν είναι μόνο η τιμή αλλά και ικανοποιητικές πληρότητες με αυτή τη τιμή. Ο συνεργάτης μας στην Σαντορίνη μας ενημέρωσε ότι μπορείτε να επιτύχετε τέτοιου επιπέδου τιμές, αν προσφέρετε υψηλού επιπέδου υπηρεσίες (υπηρεσία μπάτλερ, limo transfer, πολυτελείς εγκαταστάσεις κλπ). Θα χρειαστεί επιπλέον στοχευμένη προώθηση των πωλήσεών σας, για να πετύχετε ικανοποιητική πληρότητα.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ Πολύ καλύτερα αποτελέσματα από τους καθρέφτες σε ξενοδοχείο πόλης αποτελεί η ζωγραφική της οφθαλμαπάτης. Δίνει βάθος και ύψος στο χώρο και διαμορφώνει την ατμόσφαιρα που επιθυμούμε (για παράδειγμα ατμόσφαιρα εξοχής).
ΑΠΑΝΤΗΣΗ Το 90% δημιουργεί σημαντικούς κινδύνους, διότι αν το γραφείο αυτό παρουσιάσει πρόβλημα στις πληρωμές του θα βρεθείτε εκτεθειμένοι οικονομικά. Καλό είναι να μειώσετε σταδιακά αυτό το ποσοστό και να επιζητήσετε συνεργασίες και με άλλα τουριστικά γραφεία. Βέβαια, το ιδανικό είναι να αυξήσετε και το ποσοστό μεμονωμένων πελατών απέναντι στων πρακτορειακών.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ Με την χρήση φύλλων χρυσού, ασημιού και χαλκού, μπορούμε να μετατρέψουμε ένα παλιό ή φτηνό αντικείμενο η έπιπλο, σε εντυπωσιακά πολυτελές.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ Οι εκμεταλλευτές χώρου διαμονής ή φιλοξενίας που τηρούσαν πρόσθετο βιβλίο πελατών (πόρτας) υποχρεούνται πλέον να παρέχουν ασφαλείς πληροφορίες για τις συναλλαγές τους μέχρι την έκδοση του στοιχείου, για το οποίο έχουν υποχρεώσει, όπου και αναγράφουν τα στοιχεία του πελάτη. Με την ερμηνευτική εγκύκλιο 1004/2013, διευκρινίστηκε ότι εκμεταλλευτής χώρου διαμονής ή φιλοξενίας θεωρείται, -Το ξενοδοχείο, -Ο ξενώνας, -Τα επιπλωμένα διαμερίσματα και οικίες, -Ο εκμεταλλευτής κάμπινγκ, -Ο οίκος ευγηρίας, κλπ Σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 14 του άρθρου 6 του ΚΦΑΣ το στοιχείο εκδίδεται με την ολοκλήρωση της παροχής υπηρεσίας η καταχώρηση των πληροφοριών αυτών στα χειρόγραφα θεωρημένα έντυπα ή η ασφαλής εισαγωγή αυτών, επί μηχανογραφικής τήρησης, μέσω Η/Υ με την χρήση ειδικών ασφαλών φορολογικών διατάξεων σήμανσης, γίνεται με την έναρξη της παροχής υπηρεσίας, με εξαίρεση τον χρόνο λήξης της παροχής, ο οποίος μπορεί να καταχωρείται με την ολοκλήρωσή αυτής. Σε περίπτωση που το στοιχείο εκδίδεται αμέσως (με την έναρξη της παροχής υπηρεσίας) δεν απαιτείται η καταχώριση των πληροφοριών αυτών. Τα έντυπα καταχώρισης των πληροφοριών αυτών θεωρούνται στη ΔΟΥ με Κωδικό Taxis «332» και περιγραφή «ΕΝΤΥΠΑ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΤΗΣ ΠΑΡ. 23 ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 4».
ΑΠΑΝΤΗΣΗ Εφόσον ο εκμεταλλευτής ξενοδοχείου παρέχει πακέτο υπηρεσιών προς τους πελάτες (εκμίσθωση υπνοδωματίου και παροχή συγχρόνως άλλων αγαθών), ανεξάρτητα από την ιδιότητα του πελάτη (επιτηδευματίας ή ιδιώτης), εκδίδει διπλότυπη Απόδειξη Παροχής Υπηρεσιών και κατά συνέπεια δεν υπάρχει υποχρέωση έκδοσης απόδειξης λιανικής πώλησης από φορολογική ταμειακή μηχανή, εφόσον όλα αυτά περιλαμβάνονται στο πακέτο, με προϋπόθεση να έχει γίνει η σχετική παρατήρηση στο τηρούμενο βιβλίο πελατών (πόρτας) για τις περιλαμβανόμενες στο πακέτο υπηρεσίες και αγαθά. Σχετικές εγκύκλιοι που ισχύουν 1045354/440/0015/ΠΟΛ.1151/5-7-1990, 1107611/792/0015/26-8-1993 και 1059417/461/0015/13-72006.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ Στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και τα λοιπά καταλύματα η εστίαση υπάγεται στον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ (23%) από 1-9-2011, ενώ οι υπηρεσίες διαμονής υπάγονται στον υπερμειωμένο συντελεστή ΦΠΑ (6,5%) από 1-1-11. Σε περίπτωση που οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις παρέχουν υπηρεσίες διαμονής και εστίασης ή άλλες υπηρεσίες έναντι ενιαίας τιμής, υπό την προϋπόθεση ότι ο διαχωρισμός στους επιμέρους συντελεστές δεν είναι εφικτός, έχει γίνει δεκτό σύμφωνα με την ΠΟΛ. 1182/26-08-2011, ότι η διάκριση κατά συντελεστή φόρου από 1-9-2011 να γίνεται ως εξής, Διαμονή με πρωινό: 5% της ενιαίας τιμής υπάγεται στον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ, για το πρωινό, Διαμονή με ημιδιατροφή: 15% της ενιαίας τιμής υπάγεται στον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ, για το πρωινό και το γεύμα ή δείπνο, Διαμονή με πρωινό και δύο γεύματα (Full board): 25% της ενιαίας τιμής υπάγεται στον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ, για το πρωινό και τα δύο γεύματα, Διαμονή με το σύστημα all inclusive: 30% της ενιαίας τιμής υπάγεται στον κανονικό Συντελεστή ΦΠΑ ως αντιπαροχή για τις υπηρεσίες εστίασης, για τις καταναλώσεις αλκοολούχων ή μη ποτών και για τις λοιπές παροχές που περιλαμβάνει το πακέτο.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ 1.Έκδοση προκαταρκτικής περιβαλλοντικής εκτίμησης και αξιολόγησης. 2.Έγκριση καταλληλότητας οικοπέδου. 3.Έγκριση περιβαλλοντικών όρων. 4.Έγκριση Αρχιτεκτονικής Μελέτης-Σχεδίων. 5.Οικοδομική Άδεια. 6.Άδεια Λειτουργίας. Οι παραπάνω εγκρίσεις- άδειες πρέπει να εκδοθούν με την αναγραφόμενη σειρά, με εξαίρεση την έγκριση περιβαλλοντικών όρων, ο φάκελος της οποίας μπορεί να υποβάλλεται ταυτόχρονα με το φάκελο για την έγκριση καταλληλότητας οικοπέδου.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ Υπάρχουν διάφοροι λόγοι που ένα δελτίο τύπου δεν φθάνει πάντα το στόχο του. Αν για παράδειγμα, το περιεχόμενό του είναι διαφημιστικό τότε τα ΜΜΕ δεν το δημοσιεύουν. Επίσης αν δεν είναι ευκρινές το μήνυμά του. Επιπλέον οι δημοσιογράφοι και συντάκτες των Μέσων Ενημέρωσης «βομβαρδίζονται» καθημερινά από Δελτία Τύπου και για να τους κινήσει κάποιο από αυτά το ενδιαφέρον θα πρέπει να εμπεριέχει κάποια είδηση. Ακόμα η λανθασμένη σύνταξη και ορθογραφία, μπορούν να αποτελέσουν εμπόδια στην προώθηση ενός δελτίου τύπου.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ Όλα δίνονται σε έντυπη μορφή. Για να οριστικοποιηθεί ένα σχέδιο, θα πρέπει να συναντηθούμε με τον ενδιαφερόμενο επιχειρηματία και να συζητήσουμε πάνω στην πρότασή μας, ώστε να καταλήξουμε από κοινού, για τη βέλτιστη λύση. Λαμβάνοντας υπ’ όψη τις ανάγκες της επιχείρησης και τις απαιτήσεις του πελάτη, σχεδιάζουμε για τον άνθρωπο, γιατί πιστεύουμε ότι πρωταγωνιστής στον υπαίθριο χώρο ενός ξενοδοχείου είναι πάντοτε ο άνθρωπος.