logo-trans2

12ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

Οι δραστηριότητες της επιχείρησης πρέπει να προσανατολίζονται προς την κατεύθυνση εκείνη όπου ελαχιστοποιούνται οι κίνδυνοι και μεγιστοποιούνται οι ευκαιρίες, μέσω του ορθολογικού και μεθοδικού σχεδιασμού. Ο σχεδιασμός  της ξενοδοχειακής επιχείρησης αφορά σε θέματα βραχυπρόθεσμων ή μακροπρόθεσμων στόχων και σε θέματα που συνδέονται με το εσωτερικό ή το εξωτερικό περιβάλλον της. 

Η στρατηγική λειτουργεί συνδετικά για τα τμήματα και το προσωπικό της επιχείρησης, δίνοντας συγκεκριμένες συντεταγμένες δράσης. Ταυτόχρονα επιλέγει τη στάση της επιχείρησης απέναντι στον ανταγωνισμό και μεθοδεύει τον ορθολογισμό σχέσεων ανάμεσα στο εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον.

 

Στρατηγικός σχεδιασμός

Η P.H.D. μπορεί να αναλάβει τον στρατηγικό σχεδιασμό της πορείας του ξενοδοχείου στο μέλλον. Προς τούτοις συλλέγει πληροφορίες από το μακροπεριβάλλον και την αγορά, θέτει στόχους και επιλέγει την στρατηγική για την επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί.  Η αποτελεσματικότητα του σχεδιασμού ελέγχεται περιοδικά και οι στόχοι επαναπροσδιορίζονται ανάλογα με την επιτευχθείσα αποτελεσματικότητα.

 

Λειτουργικός σχεδιασμός

Η P.H.D. αναλαμβάνει την οργάνωση και το σχεδιασμό λειτουργίας των ξενοδοχειακών τμημάτων, έτσι ώστε να ευθυγραμμίζονται με τον στρατηγικό σχεδιασμό. Ο λειτουργικός σχεδιασμός αποτελεί βασική προϋπόθεση για τον σχεδιασμό εργασίας, την κατάλληλη επιλογή πρώτων υλών και την ποιοτική επάρκεια του προϊόντος σε όλα τα τμήματα. Δείτε αναλυτικά θέματα διαχείρισης του λειτουργικού σχεδιασμού για τα Τμήματα: Room division, F&B και Εσωτερικών Ελέγχων

 

Εταιρική ταυτότητα  

Στα πλαίσια του στρατηγικού σχεδιασμού καθορίζεται η εταιρική ταυτότητα, δηλαδή η προσωπικότητα του ξενοδοχείου, όπως θα γίνεται αντιληπτή από το πελατειακό κοινό. Στα πλαίσια της ταυτότητας αυτής διαμορφώνεται το πλαίσιο της εταιρικής κουλτούρας, που μεταξύ των άλλων ορίζει ξεκάθαρα τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται στο προσωπικό της επιχείρησης.

 

Ευθυγράμμιση

Η P.H.D. μπορεί να σχεδιάσει τη λειτουργία των ξενοδοχειακών τμημάτων έτσι ώστε το κάθε τμήμα να υποστηρίζει την προσωπικότητα του ξενοδοχείου και τους στόχους που έχουν οριστεί στη φάση του στρατηγικού σχεδιασμού.